Mijn aanpak

Aanpak van 't Huis van Groningen

Een huis op internet zetten kan iedereen. Bij de verkoop van een woning komt echter meer kijken. Zowel koper als verkoper hebben bepaalde (informatie)plichten, het is verstandig je daarover goed te laten informeren. Bij Makelaardij 't Huis van Groningen begint de verkoopbegeleiding met een gesprek waarin we deze aspecten bespreken en over en weer de verwachtingen verkennen. Dit eerste gesprek is altijd gratis en verblijvend, en we nemen er alle tijd voor.

Afspraak maken

Een full service verkooptraject ziet er als volgt uit:

Met de waardebepaling van je woning weet je pas echt waar je staat. De waardebepaling vormt dan ook de basis van het verkoopproces. Je hebt nu een reëel beeld van (de waarde van) je woning en de plus- en minpunten die bij de verkoop een rol kunnen gaan spelen.
We stellen samen een plan van aanpak op waarin we de gemaakte (prijs)afspraken vastleggen. Zo voorkómen we misverstanden in de rest van het traject.
't Huis van Groningen doet onderzoek: bij het kadaster, bij gemeentelijke instanties, bij een eventuele Vereniging van Eigenaren etc. We zetten alle relevante juridische, milieutechnische en bouwkundige aspecten van je woning voor je op een rij. Zelf verzamel je ook de nodige documenten: eigendomsbewijs, eventuele vergaderstukken van een Vereniging van Eigenaren, plattegronden, (ver)bouwtekeningen etc. Ook vul je een (gestandaardiseerde) vragenlijst in, waarin je alvast antwoord geeft op de meest gestelde vragen door belangstellenden. Op de 'lijst van roerende zaken' geef je aan welke zaken wel en niet in de woning achterblijven.
't Huis van Groningen stuurt een vastgoedfotograaf met een styliste naar uw woning voor een professionele fotoreportage. Ook kunnen we een 3D-presentatie van je huis laten maken waarmee geïnteresseerden 24/7 je huis kunnen bekijken. Zelf maken we ondertussen, in overleg met jou, een omschrijving van de woning voor website en brochure. Met teksten en foto's stellen we een brochure samen die iedere belangstellende kan downloaden van internet of kan opvragen bij 't Huis van Groningen.
Uw woning wordt vermeld op onder andere Funda.nl en huisvangroningen.nl.
We bespreken hoe je je eigen sociale netwerk kunt inzetten bij de verkoop van je huis. 'Via-via' is immers nog altijd het beste marketingkanaal! Ook 't Huis van Groningen zet zijn netwerk in: nog voor je woning op Funda zichtbaar wordt, staat -ie al op onze website en sociale media. En uiteraard informeren we de actieve huizenzoekers uit ons eigen bestand. We bespreken interessante (nieuwe) advertentie en bezichtigingsmogelijkheden en hangen stijlvolle, opvallende TE KOOP-borden en -posters op (tenzij je dat niet wilt).
Telefoontjes, mailtjes en berichten van belangstellenden worden door 't Huis van Groningen van opgevangen en afgehandeld. Wij plannen en begeleiden de bezichtigingen in van te voren samen afgesproken tijdvensters. We informeren je uiteraard steeds over de stand van zaken en doen van alle bezichtigingen verslag. Voor bezichtigingen nemen we ruim de tijd, zodat een kijker op zijn/haar gemak de woning kan verkennen.
Bij 't Huis van Groningen krijg je onbeperkt toegang tot je eigen woning- en verkoopdossier. In dit dossier staan bijvoorbeeld de binnengekomen telefoontjes en geplande bezichtigingen. Het dossier is 24 uur per dag, 7 dagen per week, online in te zien.
Onderhandelen, zeker over zoiets groots en kostbaars als een huis, is een vak. Wij verstaan dat vak. Wanneer iemand serieuze belangstelling toont voor je woning en het erop aan gaat komen, voeren wij de gesprekken voor je. Uiteraard altijd in nauw overleg, want het gaat om jouw huis en jouw portemonnee.
Een huis verkopen doen de meeste mensen niet elke dag. Wij wel. Onze kennis en ervaring stellen we graag beschikbaar. Je kunt met vragen altijd bij ons terecht. Onze begeleiding is pas afgelopen als de eindinspectie van je woning achter de rug is en de leveringsakte bij de notaris is gepasseerd. En mocht het met de verkoop eens niet zo vlot lopen als we hadden gedacht, dan nemen we alle tijd en ruimte om de oorzaken daarvan te analyseren en het plan van aanpak aan te passen.